Selectas tekniska support - öppen felanmälan (kåseri)

onsdag, januari 20

Jag råkar veta att en och annan ny läsare har hittat hit. Därför tänker jag då och då, när det passar helt enkelt, slänga in gamla inlägg i repris. Favoriter för er som missade allt tokeri i Time to kill - Time to spill. Jag har ju trots allt bloggat sedan 2006, med några uppehåll, så det finns ett litet arkiv att ta av.

Nedan alltså en favorit i repris och ytterligare ett kåseriexempel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Selectas tekniska support - öppen felanmälan

Jag köper varor ur era maskiner som står utställda lite här och var. Främst dom i tunnelbanan och när jag gör det är jag oftast lite smålullig. Hittills har jag varenda gång ångrat köpet och velat nyttja svenska konsumentstadgad ångerrätt. Inom 14 dagar med obruten förpackning.

Första gången försökte jag slänga tillbaka haribopåsen i luckan och tänkte att jag skulle få tillbaka pengarna samma väg dom togs emot, men takluckan mot varorna stängdes när jag försökte. Två väktare kom och undrade vafan jag sysslade med och uppmanade mig att genast sluta med vad det än var. Naturligtvis slutade det med att jag själv åt upp godispåsen fast jag egentligen inte ville ha den.

Andra gången köpte jag en såndär sandwich och ångrade mig efteråt. Jag kom ihåg fadäsen från förra tillfället och försökte då en annan approach. Nämligen att sälja den till löst folk på perrongen. Jag fastställde ett rimligt pris, prutat och klart, men ingen var intresserad. Ni förstår säkert själva vem som fick äta upp mackan till sist.

För att inte det här scenariot ska upprepas gång på gång föreslår jag att ni (A) installerar en återtagsfunktion på varje maskin så att era kunder kan nyttja ångerrätten. Alternativt att ni placerar ut kundtjänstpersonal dygnet runt vid varje automat som kan handskas med dylika ärenden. Dessutom vet ni lika väl som alla andra att kunden alltid har rätt.

Om det inte går att installera en sådan funktion kan ni (B) i alla fall vara så vänliga att sända mig en lista med rekommenderat värde för vidareförsäljning av era varor på andrahandsmarknaden.

PS. Kaffet ni levererar i maskinen på mitt jobb smakar pyton, kan ni byta ut det mot alkoholfritt mousserande vin?

PPS. Bifogar (A) en bild på en Selectamaskin och (B) inskannad bild på min uppätna haribopåse.

Med vänlig hälsning
Magnus Palm


(A)


(B)

4 kommentarer:

Unknown sa...

haha ;)

Ordluffare sa...

Hmm det är nästan så att man kan tro att jag försöker imponera. Det måste jag genast lägga av med... hehe

Unknown sa...

det tycker jag inte! fortsätt du! det är roligt!

Ordluffare sa...

Klart du tycker, men det kan bara sluta på ett sätt. Det inkluderar mig och en vägg ;)