Kan inte placera

söndag, september 27

Jag låg i mitt barndomsrum, hade släpat in den urgamla videoapparaten. En japansk konstruktion från tidigt åttiotal, den enda jag sett med tre meter sladd till fjärrkontrollen.

Jag tryckte på play, puffade upp kudden och bilden rullade.

Då kom den. Innan långfilmen.

Jag vet inte exakt vad. Om det var en kortfilm eller reklamintro för filmbolaget eller kanske tillhörde filmen.




Jag tryckte på rewind. Kollade på sekvensen igen, utan att kunna placera den.

Det spelar kanske mindre roll. Allt behöver inte placeras.

2 kommentarer:

åsa sa...

kanske inte borde kommentera,
men jag har klurat ett tag nu och jo, visst är det väl ett filmbolags "logga" eller vad det nu heter i filmbranschen.. har bestämt sett den rätt nyligen

Ordluffare sa...

klart du ska kommentera. Hur skulle jag annars få reda på gåtan. Loggan har lite samma estetik som Donnie Darko-omslaget. Konstigt att det inte står något bolagsnamn.